Nejat Talas



Nejat Talas benim için ilk zamanlarda odama astığım Trendsetter sayfalarının fotoğrafçısıydı. Şimdi ise bir t-shirt hediye edebileceğim kadar bana yakın bir insan. Sitesinde msn adresini yazabilecek kadar her anlamıyla 'bomba' olan Nejat Talas'ı listeme ekleyene kadar biraz tereddüt etsem de şu an bu konudan çok memnunum. Kendisine hayran insanları garipseyen bu adam ise şu ana kadar tanıştığım farklı insanlardan biri. Bu yazıyı yazmadan önce özgeçmişi hakkında pek birşey bulamadım. Zaten bu yazıyı da benim hayatımdaki Nejat Talas olarak yazdığım için de bu durum beni pek rahatsız etmedi. Hatta o kadar yüzsüz bir insanım ki bu yazıyı yazmadan önce özgeçmişini bile ondan istedim.



MSÜ 'de sosyoloji okurken radyoda çalışmaya başlayan Nejat Talas, daha sonra fotorafçılığa yönelmiş. Talas 2000li yılların başında tesadüfen eline geçen Zenit marka bir fotoğraf makinesiyle deneme yanılma yöntemiyle filmleri harcayarak fotoğraf çekmeye başlamış. Kendi deyimiyle 'laylay' şeklinde başladığı fotoğrafçılıkta bu kadar gelişeceğini kendi de tahmin ediyor muydu bilmiyorum ama bunu kendisine bir ara soracaklarım listesine ekleyeceğim. Fotoğraf çekmeyi sanat yapma kaygısıyla yapmadığını söyleyen Nejat Talas ( ki sanat budur) yaptığı işler hakkında övülmekten çok hoşlanmıyor anladığım kadarıyla. Sokakta yürürken yanında fotoğraf makinesi taşıyan ama sokakta çekmeyen Talas'a bunu sorduğumda fobi gibi birşey olarak değerlendirdi ( buna halk arasında utangaçlık da diyoruz ama). Bu fobinin derecesini şöyle düşünün: sokakta önüne göktaşı düşse bile çekmezmiş. Kendisi hakkındaki bilgilerim ekşi sözlükten ibaretken sağolsun özgeçmişi bir hayli yeterli oldu. Aslında nereden mezun olduğu, nerede yaşadığı, her akşam ne dinlediği çok da umrumda değil.



Ona ait karelere saatlerce bakabilir, fotoğraflarında keşfettiğim her ayrıntıya baktığımda tekrar tekrar ona hayran olabilirim. Hatta tvde dönen bilumum yaz şarkılarının kliplerinde bile onun fotoğraflarından esinlenildiğini görebilirsiniz. Siz de galerisini inceleyin, eminim benimle aynı hayranlığı paylaşacaksınız.



http://nejattalas.com/

Posted by issue 19:02  

3 Comments:

  1. issue said...
    bu yazı yazarken aynı anda merakla bekleyen sn. Nejat Talas'a teşekkürü borç bilir birde beni dövmemesi için rica ederimmm.
    issue said...
    This comment has been removed by the author.
    Anonymous said...
    fotolarinin hastasiyiz super insan

Post a Comment