Shaya, Topshop ve Kapanan Mağazalar Üzerine

Bugünlerde birbiri ardına kapanan mağaza haberleri alıyoruz sürekli. Shaya'nın 18 tane mağazasını kapatıyor olduğunu duymuşsunuzdur mutlaka. İzmir'deki Topshop ve Miss Selfridge'lerin kapanacağına üzülüyordum ki, bugün eve gelirken Bağdat Caddesi'ndeki Şaşkınbakkal Claire's şubesinin de kapanıyor olduğunu gördüm. Ayrıca Nişantaşı'nda da Claire's ve The Body Shop kapanıyormuş.

Hepsi Shaya'ya ait olan bu mağazaların kapanıyor olması kafamda bazı soru işaretleri oluşturdu:

-Alsancak'taki Mango Outlet mağazası bile 10 milyona t-shirtler satıp yıllardır kirasını ödeyebiliyorken, Topshop nasıl ödeyemiyor? Yüksek kira/düşük ciro açıklaması bana bahane gibi geldi açıkçası.

-Shaya'nın sahibi olduğu 87 adet Starbucks'ın eminim hepsi deli gibi kar getirmiyordur. "Sokak başına bir adet" şeklinde bir yayılma gösteren Starbucks'lardan şu anda evimden çıkıp sağ tarafa doğru 10 dakika yürüsem 2 tane, sola 5 dakika yürüme mesafesinde 1 tane, 10 dakika düz gidip sahile indiğimde ise 1 tane daha var. Aynı semte 4 tane Starbucks normal görülürken, Topshop neden fazla görülüyor anlayamadım.

-Topshop İngiltere'nin ürünlerinin yarısı ancak Türkiye'de satılıyordu zaten. Doğru düzgün bile yapamadıkları bir işe neden kalkıştılar o zaman?

Ayrıca Agent Provocateur'ün de Bağdat Caddesi'nde birkaç ay önce açılmış olan mağazasının kapanmış olduğunu fark ettim bugün. Üzüldüm. "Doğru düzgün markalar Türkiye'ye gelmiyor" şeklinde yakınıp sonra mağazalar açılınca da indirimi-bekleyelim mantığıyla kapısından adım atmayan Türk zihniyetine bağlıyorum bunu da.

Posted by zerofeelings 22:54  

1 Comment:

  1. Selofan said...
    Shaya genel bir sınıfa hitap eden sıradan markaları kapatmak yerine sıradışı markaları ardı ardına kapatmaktan nasıl gurur duyuyor ve yüzleri kızarmadan nasıl "Yüksek kira/düşük ciro" açıklaması yapabiliyor anlamıyorum..
    izmirdeki bütün mağazaları kapatmak ne gibi bir deliliktir onu da HİİİÇ anlamıyorum..
    Kafamda bir sürü soru ve içimde gelecek sezon parçalarını erkenden elde edemeyecek olmanın yaşattığı derin acı var..

Post a Comment