Ey-Men!

"Kendi ifadesine göre erkek modası hakkında yazan tek erkek Eymen Topçuoğlu. Ayrıca da en genci, henüz 18 yaşında imiş çünkü." -Yeşim Çobankent (Hürriyet)

Hürriyet'te bu yazıyı okuduktan sonra, biz erkeklere bu iyiliği yapan kim diye ve sonra onunla konuştum. Üstelik kendisine, blogu ve planları ile ilgili birkaç soru da sordum.


Öncelikle blogu açma nedenin neydi? Nasıl ortaya çıktı bu fikir?

İstediğim zaman, istediğim kadar kadın modası üzerine internetten pekçok blog ve kaynağa ulaşabiliyordum.. Ama gel gör ki ne zaman biz erkekler için gerek ilginç moda çekimleri olsun, gerek sezonun trendleri olsun, gerek modeller olsun bir takım verilere ulaşmak için ciddi anlamda efor sarfediyordum ve çoğu zaman sağlıklı bilgilere ulaşamıyordum.. özellikle blog konusunda. Evet, bir çok dergi var erkek modası üzerine ama blog çok farklı. Blog bir insanın kişisel zevk ve yorumlarını da barındırıyor. Dergi gibi yüzeysel değil. Ama hiç bir şekilde düzgün bir erkek moda bloguna ulaşamadım ve söylenmeyi bırakıp; "Madem ki, ulaşamıyorum hem kendim ulaşayım, hemde benim gibi bu konuda yakınanlara ulaştırayım" diye kurdum bu blogu. Tabii Melis Pekand'ın da yönlendirmesini gözardı edemem o da bana cesaret verdi.

Peki çocuklugunda nasıl biriydin? Moda ve fotoğrafçılıkla ilgilenmeye ne zaman başladın?

Küçüklüğümde elimde boyam, resim kağıdım eksik olmazdı. Tabii bunun annemin de ressam olmasında ki payı büyük. Yaş ilerledikçe resim kesmedi beni. 6 yaşımda piyano çalmaya başladım ama daha ilerleyen yıllarda müziğin de bana çok uygun olmadığını anladım. Tüm sanatsal etkinlikleri denedim. Evde amatör fotoğraf makinemle annemi, arkadaşlarımı, kardeşimi kendimce bir kurgu içinde model yapıyor, onlara kurguya göre kıyafet giydiriyordum ama o sıralar moda ve moda fotoğrafçılığından çok haberim olmadan yapıyordum. Ta ki fashion tv'de Caroline Trentini'yi görene kadar! Google'da kendisini ararken; modaya, tasarımcılara ve moda fotoğrafçılarına ulaştım. Ve asıl istediğimin moda olduğunun farkına vardım. Çünkü küçüklüğümden bu yana tüm denediğim sanatsal faaliyetleri moda fotografçılığında buldum.

"Eymen'in çalışmalarından birkaçı"

Son olarak, blogun için planların neler? Sanırım birkaç süprizin var bizler için.

Öncelikle önümüzde ki bir yıl içerisinde NY'da moda fotoğrafçılığı eğitimi alacağım. Tüm moda haftalarında backstage fotoğrafçılığı ve mutlaka Irina Lazareanu, Caroline Trentini ve Agyness Deyn ile bir çekim yapmak, daha sonra da pariste bir fotoğraf sergisi açmak istiyorum ama tabii bunların hepsi ütopik hayaller. Halihazırda yayınlanmayı bekleyen bir röportajım var. Fakat süpriz röportaj ve çekimlerimiz olacak tabii ki.

Eymen'e başarılar diliyorum. Ayrıca ben de bir erkek olarak yaptığı bu cesur davranış için tebrik ediyorum kendisini. Eymen'e ulaşmak için:
www.eymentopcuoglu.blogspot.com;


Posted by Otto 01:28  

0 Comments:

Post a Comment